Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces, który obejmuje kilka taktyk, więc to normalne, że tak się dzieje. Jednak jeśli pozostawisz swoją stronę bez odpowiedniej optymalizacji, twoje wysiłki zakończą się niepowodzeniem wcześniej niż później. Chociaż specyfika tego, co stanowi błąd, różni się od firmy do firmy i słowa kluczowego do słowa kluczowego, istnieją pewne wspólne pułapki, w które prawie wszystkie firmy wpadają w pewnym momencie lub innym. Oto najczęstsze błędy, które można popełnić podczas SEO (https://pozycjonowanie-hi.pl/10-bledow-popelnianych-podczas-pozycjonowania-stron-www/). Po rozpoznaniu tych pułapek, możesz trzymać je na dystans i zapewnić ciągły sukces swojej stronie internetowej.
Brak zdefiniowanej listy słów kluczowych na samym początku
Zdefiniowanie swojej listy słów kluczowych przed rozpoczęciem procesu SEO jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla sukcesu SEO swojej firmy.
Nie można po prostu umieścić cokolwiek w liście słów kluczowych i oczekiwać, aby uzyskać dobre wyniki. Słowa kluczowe, które wybierzesz muszą być specyficzne dla produktów lub usług, które oferujesz. Powinieneś również spróbować wybrać słowa kluczowe, które są związane z typem ludzi, którzy prawdopodobnie znajdą Twoją stronę. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania, powinieneś zawrzeć słowa kluczowe takie jak „buty”, „but” i „jeans”, aby kierować ludzi, którzy prawdopodobnie będą szukać tych produktów.
Jeśli nie wiesz, co oznaczają te różne terminy, możesz kierować się do niewłaściwych odbiorców. Jeśli słabo rozumiesz swoich klientów, prawie gwarantujesz, że twoje wysiłki SEO zakończą się niepowodzeniem. Jeśli nie znasz swoich docelowych odbiorców i ich zainteresowań, jak możesz oczekiwać, że będziesz skutecznie sprzedawał im swoje produkty?
Nadużywanie synonimów dla tych samych słów kluczowych
Kiedy tworzysz swoją listę słów kluczowych, musisz również uważać, aby nie używać tych samych słów kluczowych zbyt wiele razy na swojej liście. Ta praktyka jest znana jako keyword stuffing i jest to jedna z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojego SEO. Dlaczego keyword stuffing jest problemem? Cóż, jedną z głównych rzeczy, które wyszukiwarki lubią jest „organiczny” przepływ strony wyników wyszukiwania. Jak zapewne wiesz, Google, wraz z innymi wyszukiwarkami, skanuje całą zawartość Twojej witryny, aby stworzyć tę stronę. Jeśli Twoje słowa kluczowe są zbyt często upychane, tworzy to nieuporządkowany przepływ, który nie podoba się wyszukiwarkom, co powoduje, że Twoje wysiłki SEO cierpią.
Lepszym pomysłem jest użycie słów kluczowych raz lub dwa razy na stronę, jeśli to wszystko, co mogą zmieścić, a następnie użyć synonimów lub innych słów kluczowych w ich miejsce. Proces ten pomaga również zmniejszyć liczbę słów kluczowych, ponieważ nie jesteś po prostu cramming w swojej liście jak najwięcej. Dąż do maksymalnie trzech lub czterech użyć słów kluczowych na stronę w swojej witrynie, a wtedy będziesz na dobrej drodze do wspaniałych wyników SEO.
Próba uzyskania pozycji dla istniejącej marki zamiast konkretnego pytania lub problemu
Kiedy tworzysz swoją strategię SEO, chcesz się upewnić, że skupiasz się na konkretnych problemach, które twoi docelowi odbiorcy chcą rozwiązać za pomocą wyszukiwania. W ten sposób będziesz w stanie poprawić ich doświadczenie online i stworzyć lepszą stronę wyników wyszukiwania, co jest tym, czego szukają wyszukiwarki takie jak Google. Jeśli spróbujesz uplasować się dla istniejącej marki zamiast konkretnego pytania lub problemu, prawie na pewno skończysz z gorszymi wynikami. To dlatego, że, jak już widzieliśmy, wyszukiwarki lubią wyniki organiczne, które mają jasny przepływ i które skierowane są na konkretne pytanie lub problem. Jeśli próbujesz uszeregować dla już znanych marek, prawie gwarantujesz, że nie znajdziesz się na pierwszej stronie wyników. Najlepszym sposobem działania jest skierowanie się na pytanie lub problem, który jest albo nieadresowany lub bardzo mało dyskutowany w świecie online.
Powielona treść na stronie
Chociaż byłoby idealnie mieć redakcję, która może przepisać wszystkie twoje treści każdego dnia, większość firm nie może tego zrobić. W takim przypadku ważne jest, abyś stale sprawdzał swoją stronę pod kątem duplikatów treści. Duplicate content to treść, która znajduje się na Twojej stronie, która jest również na innej stronie lub artykule w Twojej witrynie. Dlaczego jest to złe dla SEO? Faktem jest, że wyszukiwarki muszą przeczytać wiele twoich treści, aby zrozumieć, jaki rodzaj informacji dostarczasz i o co chodzi w twojej firmie. Jeśli będą musiały przeczytać tę samą treść dwa razy, będą mniej skłonne do umieszczenia Twojej strony lub strony w swoich wynikach. Możesz szybko określić, czy masz zduplikowane treści na swojej stronie, patrząc na adres URL witryny. Jeśli jeden adres URL łączy się z wieloma stronami, jest to łatwy sposób na sprawdzenie, czy nie ma tam zduplikowanej treści.
Nieprawidłowa struktura strony lub nieaktualna treść
Jako biznes internetowy, twoim celem jest posiadanie silnej obecności online, która prowadzi ludzi do twojej strony. Jednakże, jeśli twoja obecność w sieci jest niedostateczna, lub jeśli masz starą lub niepoprawną treść na swojej stronie, jesteś prawie gwarantowany, że będziesz miał słabe wyniki SEO. Pierwszą rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę jest struktura Twojej strony. Czy Twoja strona wygląda jakby była zaprojektowana w ubiegłym wieku? Jeśli tak, to prawdopodobnie musisz dobrze przyjrzeć się swojej stronie i zobaczyć, co możesz zrobić, aby ją zaktualizować.
Ponadto, należy upewnić się, że wszystkie treści są aktualne i dokładne. Chcesz mieć pewność, że zapewniasz najbardziej aktualne informacje możliwe na swojej stronie. To pomoże Ci uplasować się lepiej w Google, a także pokazać swoim klientom, że masz najbardziej dokładne informacje dostępne.
Wnioski
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to złożony proces, który obejmuje wiele różnych taktyk, więc to normalne, że tak się dzieje. Jednak jeśli pozostawisz swoją stronę bez odpowiedniej optymalizacji, Twoje wysiłki zakończą się niepowodzeniem raczej wcześniej niż później. Podczas gdy specyfika tego, co stanowi błąd różni się od firmy do firmy i słowa kluczowego do słowa kluczowego, istnieją pewne wspólne pułapki, że prawie wszystkie firmy wpadają w pewnym momencie lub innego. Oto najczęstsze błędy, które można popełnić podczas SEO. Po rozpoznaniu tych pułapek, możesz trzymać je na dystans i zapewnić ciągły sukces swojej stronie internetowej.